16 / 8 - 2011

Har haft en superdag med Alek på stan idag!
Vi var förbi vid kungsträdgårdens ung08 ''festival'' och kollade runt och prövade på massa roliga saker.
Sen var vi runt en vända på stan och Alek fick ställa upp som min ''Bögshoppingskompis'' och leta ut kläder som han tyckte passade mig. Vi hittade massa fint, men tyvärr köpte jag inget då jag bara hade 200:- med mig och kände att jag inte kom så långt på det.

Hittade mysiga höstkläder som jag skulle dö för att ha på mig i höst. Gillar hösten mest utav alla årstider. Det är den absolut mysigaste årstiden tycker jag!

Nu ska jag duscha, eller... jag har fuskat och duschat redan egentligen. Men jag hoppade endast in och tvättade håret med bara schampoo för att sedan handdukstorka håret för att sedan kunna lägga in hårinpackning.
Jag använder Redken's  Extreme Rescue Force för skadat hår, pröjsade 400:- hos frisören på NK i Stockholm.
Mitt hår är enormt skadat då jag färgar det konstant och blekte det mycket i vintras och i somras. Håret är inte slitet då jag klipper mig var tredje månad, men kvalitén på håret är bara åt helvete.
Så nu sitter jag här med inpackningen i håret.

Måste börja skölja ut den snart, den ska absolut inte sitta i mer än 15 minuter.
Min inpackning från Redken innehåller mycket proteiner vilket skadat hår behöver. Men för mycket proteiner gör håret bara torrt. Så jag låter inpackningen aldrig sitta i håret över 15 minuter och jag använder den endast 1-2 gånger i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0